18.09.2012

Otantik Havlu



 Hesap işi de kanaviçeye benzer bir nakış türü.Kanaviçedeki gibi çarpı yapılmıyor,bildiğimiz büyük 'N' harfi yapılıyor çarpıların yerine.Bir hesap işi desenini kanaviçe olarak işlemeyi çok istiyordum ve desen araştırması yapıyordum ki Facebook'tan bir takipçi arkadaşın önerisiyle kesin kararımı verdim.Malesef internette kolaylıkla işlemeye uygun çok desen seçeneği yok. Sonunda bir blogda beğendiğim bir desen buldum.



  Elimde otantik desene uygun tek şey üstte gördüğünüz havluydu.Ben de havluya bordür olarak işledim.





   Havluyu bitirdim ama gözüme bir şeyler eksik geldi.Bildiğimiz ham pamuk ipliğiyle hemen bir uç danteli ördüm ve iki kenarlarına diktim.

  Sonuç gördüğünüz gibi.Sırada göstermek istediğim başka havlularım var,bilginize...
 


14 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş; özellikle renkleri çok canlı ve göz alıcı!

    Bugün yayınladığım yazımda bir kaç blog linki içinde sizin blogunuzun da linkini verdim.

    Sanırım size uğrayanlar hatta belki üye olan da olabilir.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim Nurdan Hanım.Biliyor musunuz sizi sanal da olsa tanıdığıma çok memnun oldum.Malesef blog dünyasının acemisiyim ve hala hangi bloğu nasıl takip edeceğimi şaşırıyorum. Hemen yazınıza bakmam lazım.Desteğiniz için tekrar çok teşekkür ederim.Sevgiler...

      Sil
  2. ellerinize sağlık cok güzel olmuş maşallah banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim @iğne oyalarım ve hobilerim.Sizi ziyaret edeceğim :)

      Sil
  3. Renk seçimi ve motif çok uyumlu,Eski osmanlı motifleri her zaman göze hoş geliyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ediyorum Nilgün hanım.Goblen tablonuzu gördüğümü ve sabrınıza hayran kaldığımı belirtmek isterim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir model olmuş.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir desen, renkler de çok güzel, ellerinize sağlık, benim merak ettiğim bişey var, havlular eskiyince, bu desenleri kesip, başka bir şeklide değerlendiriyor musunuz, çok kıymetli çünkü bu işler, havlular da çok çabuk eskiyor biliyorsunuz, ben kıyamam mesela havluya işlemeye ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Esen Can çok teşekkür ederim.Aynen söylediğiniz gibi bu havluları kullananlara işlemeli bölümü kesip aplike yaparak veya başka yollarla değerlendirmelerini öneriyorum.Benim henüz eskimedi ama eskirse öyle yapmayı düşünüyorum.Bu yüzden işlemeye korkmuyorum :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. böyle marifetli hanımlarımızı görünce sizlerle gurur duyuyorum..sizi izlemeye aldım bana da beklerim..selamlar,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sonu garanti tarifler çok teşekkür ederim.Sizi ziyaret edeceğim :)

      Sil
  9. Çok hoş görünüyor.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil