26.09.2012

Buldan

  Profilime bakanlar bilirler.Denizli'liyim ve Denizlide yaşıyorum.Sokakları denize çıkmasa da seviyorum bu şehirde yaşamayı.İlçelerini de seviyorum ki Buldan en sevdiğim ilçesi. Buldanda tarih var,tekstil var,doğal güzellik var. Yaşanmışlıklara çok meraklıyım ben bir de.Özellikle yakın tarihe.Yani 500 yıldan daha eski tarihler pek cezbetmiyor beni.Bu yazıda ve kendi elimle çektiğim bu fotoğraflarda yakın tarihten izler bulacaksınız.






  

Özellikle şu üstteki Evliyazadeler Konağına dikkatinizi çekmek istiyorum.Bu konak eski başbakanlarımızdan Adnan Menderes'in kayınpederinin ve ailesinin yaşadığı konaktır.Şu anda arka bahçesi kafe olarak hizmet vermekte ve aynı zamanda yöresel tekstil ürünleri satılmaktadır. Dıştan iddiasız göründüğüne bakmayın.Ben içini gezerken çok etkilendim.Beraberce gezelim mi şimdi?



Arka bahçeden bir görüntü.



 Arka bahçeden bir başka görüntü.




  Giriş katı.Solda görünen merdivenden üst kata çıkılıyor.



Merdiven çıkıldıktan sonra eskiden 'hayat' denilen (sanırım şimdilerin balkonudur) bölüme geliniyor.Ben buraya bayıldım.Kanaviçelere dikkat çekmek isterim.


Hayata açılan iki odadan birincisi.Ben gene mest oldum.Duvarda Atatürk resmi var.Resimlerin bozulmaması için flaşlı fotoğraf çekilmemesi için uyarılıyoruz.



Burası da diğer oda. Adnan Menderes'in resmi duvarda ve ben flaşsız çekiyorum.


Diğer odadan bir başka görünüm.


  Bu resimde gördüğünüz yatak örtüsü tamamen el emeği olup,Buldan El Sanatları Merkezinde sergilenmekte.
  Elimde daha fazla resim olmasına rağmen yazıyı ve sizleri boğmamak adına şimdilik yeter diyorum ve bitiriyorum.Bakan gözlerinize sağlık...






  

5 yorum:

  1. peşkircim ben de bir yay burcu insanı olarak gezmeyi görmeyi tanımayı çok seviyorum ellerine ayaklarına sağlık..denizli de görmek istediğim yerlerden birisi ne güze ne şans..başka fotolar varsa zevkle bakarım...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Vanilins ben de bir yay burcu insanıyım :) Çok teşekkür ederim ilgine ve güzel yorumuna.Bende foto çok.Paylaşırım yavaş yavaş :) Ayrıca Denizli'ye beklerim.Benden de sevgiler...

      Sil
  2. Merhaba, blogunuza bayıldım, tam benlik.
    Takibe aldım ki, bundan sonraki çalışmalarınızı kaçırmayayım.
    Çarpı işini çok severim ama uzun zamandır yapmadım, size baktıkça beni de heveslendireceksiniz :)
    Sevgilerimle...
    P.S. Ben de beklerim.

    YanıtlaSil
  3. Tekrar merhaba NOWACRAFT,arkadaşlarımın arasına katıldığınız için çok sevindim.Sizi ziyaret ettim ve çok memnun oldum :)

    YanıtlaSil